20/10/2023

Beste wijnliefhebbers,

Met speciale kerstacties proberen de Lions uit de Noordkop ook dit jaar weer een mooi bedrag bijeen te brengen voor een gezamenlijk regionaal goed doel.

Als gezamenlijk goede doel hebben de clubs Muziek op Recept, wat tot doel heeft “een muzikale pleister” te brengen aan zieke patiënten in het Noordwest Ziekenhuis Den Helder. Initieel was dit alleen voor de kinderafdeling, maar gebleken is dat muziek ook bij patiënten op andere afdelingen eenzelfde opbeurende uitwerking heeft.

Twee jaar geleden is begonnen met Muziekids, maar vanaf dit jaar willen het ziekenhuis en de Lions clubs dit met lokale ondersteuning oppakken. Dat gebeurt met muzikanten uit de regio. Het doel blijft hetzelfde: Muziek maken in het ziekenhuis op de verschillende afdelingen om een lach op het gezicht van een patiënt weer even te zien. Zo valt de stilte van behandelingen en ziek zijn voor even weg.

Wijnactie
Lions clubs organiseren ook dit jaar weer de kerst wijnactie. Zij doen zelf de inkoop, verkoop, administratie en distributie. Daardoor blijven de kosten nihil. De gezamenlijke Lions clubs schenken een deel van hun totale opbrengst aan Muziek op Recept, het andere deel schenken de individuele clubs aan eigen goede doelen.

Voor de Lions club Den Helder is dat het hospice, waar zij al een jarenlange warme relatie mee heeft en ondersteuning verleent met onder meer de opbrengsten van eerdere wijnacties. Vorig jaar heeft de wijnactie maar liefst € 5.000 opgebracht. Dat geld is terecht gekomen bij kinderen in een zeer zware fase aan het begin van het leven en bij mensen in het hospice in de laatste fase van het leven.

Via https://lionsdenhelder.nl is meer informatie te vinden over de goede doelen en het bestellen van de wijn en champagne. De actie is ook te volgen via facebook en Instagram: @lionsclubdenhelder.